måndag 5 april 2010

Påskhelgen

Har inte hunnit med bloggen riktigt i helgen eftersom jag har jobbat hela helgen. Nu kommer en uppdatering.

Skärtorsdagen var det dax att klä ut mina små killar till påskgubbar. Noah var helt på idén och satt glatt stilla när vi målade prickar på kinderna, fixade till klädseln och sist men inte minst hatten (kommer bilder en annan dag) Theo däremot gav upp efter prickarna. Och nåt på huvudet skulle han absolut inte ha, men skam den mamma som ger sig. Framåt eftermiddagen hade även han huvudbonad :) Iväg med Noah till dagis, där han mötte alla sina påskkärring/gubbar till kompisar. Dom firade påsk idag och sjöng massa fina sånger och hade påskmat. När jag hämtade honom så frågade han mig: Mamma är det påsk på riktigt idag? Jajamän sa jag. Då säger han va bra då är det snart jul. Sen var det färdigdiskuterat.
Hem och hämta jättefina påskkort som Noah och Theo hade tryckt. Bättra på målningen i ansiktet och sen gick vi runt till våra nära och kära och önskade glad påsk.

Långfredagen kom Tobias och hälsade på oss från Göteborg. Alltid lika trevligt. Vi var bjudna på middag hos mamma och pappa. Eftermiddagen gick och sen kom kvällen och det var dax för mig att gå till jobbet. Det är så tråkigt att gå till jobbet när det är storhelger. Det är inte värt alla pengar i världen egentligen. Men när man bara kommer hemifrån så går det bra. Fast helst vill man ju vara hemma med familj och vänner.

Påskafton spänderade jag sovandes. Sov kanon efter en natts arbete. Vet inte vad familjen och Tobias hittade på under dagen. Kvällen var det dax för kalasande, tack familjen Oscarsson för god mat och dryck, samt trevligt sällskap. Så var det än en gång dax att bege sig till jobbet.

Påskdagen sov jag bort förmiddagen. Familjen var hos farmor & Krister och snickrade ihop deras uteplats. Klockan 14 var det dax för ännu en middag. Tack för trevligt sällskap släkt och vänner även denna dag. Ikväll kände jag mig riktigt sliten, trött och orkeslös. Så det blev till att slappa i soffan när småtrollen somnat.

Annandag påsk. Idag har vi inte gjort ett smack, ganska skönt faktiskt. Tråkigt väder ute. Typiskt, enda dagen i påskhelgen man är ledigt. När det varit solsken alla andra dagar. Men enligt väderprognosen så kommer solen tillbaka redan i morgon.

Så här har jag spenderat min påskhelg. Skönt att nu vara ledig tills på torsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själva. Alltid lika kul att träffas. Hoppas att natten blev lugn! Ta hand om er. Kram.

Agnes sa...

I det hela verkar ni haft en trevlig påskhelg! Ska bli kul att se bilder sen :)
Kram