fredag 6 april 2012

Skärtorsdagen

Detta var en härlig dag. Det är först nu man får känna av verkligheten av att ha 40-timmars arbetsvecka som "kontorsarbetare". Klockan 11.00 var arbetsdagen slut tjohoo. Har i hela mitt yrkesliv vant mig vid att jobba vid alla dessa storhelger. Och eftersom jul- och nyårshelgerna låg så dumt nu sist, är det först nu man får känna av att vara ledig flera dagar vid storhelg. Underbart att få vara ledig och umgås med nära och kära. Samtidigt som jag kan sakna mitt "gamla" jobb, vi hade det alltid väldigt mysigt vid dessa tillfällen. Igår hämtade jag hem mina busar vid 13- tiden. Massor med fint påskpyssel hade dom med sig hem. Eftersom dom hade varit påskgubbar på dagis passade vi på att åka runt min mormor på hemvägen. Varsin stor fin påskhare i choklad fick dom. Som snabbt tog slut. Hem och vilade en stund innan vi begav oss till Familjen Dryselius som bjöd på en underbart god middag. Tusen tack för en trevlig kväll.

Inga kommentarer: