söndag 28 mars 2010

Vart tar tiden vägen?

Ibland undrar jag var tiden tar vägen? Det känns som om det är måndag söndag, och så måndag igen. Inte för att det gör mig någonting vill jättegärna ha vår och värme. Men man stiger upp, äter frukost, diskar, tvättar, lämnar på dagis, lagar mat, hämtar på dagis, tvättar lite till, plockar och sen är det gonatt igen. Sova lite och sen go morgon och samma visa. Nä riktigt så inrutat är det inte, men det känns så ibland. Nyss var det jul o nyår och nu är det redan påsk.

Satt och tittade på gamla kort nu i helgen och där om någonstans ser man att tiden går. Barnen växer och man kommer knappt ihåg när dom var små, riktigt små. Såg Noah som nyfödd och det har liksom tryckts långt bak i minnet. Även Theo´s bebisstadie känns så långt borta. Det är så kort tid och ibland vill man bara stanna tiden ett tag. Det är en underbar upplevelse att få se sina barn växa upp, alla framsteg dom gör, små som stora. Man glömmer känslan så fort. Någon i ens omgivning får barn och bebisstadiet kommer tillbaka på besök. Och än en gång påminns jag om att åh va länge sen det var.

Näpp nu ska jag sluta jämra mig för att tiden bara försvinner. Ska lägga upp lite bilder som fick mig att friska upp mitt minne. Ha en bra dag alla ni där ute!

Inga kommentarer: