söndag 13 november 2011

Jag vill ha...

...jul. Och helst nu med detsamma. Dessa två veckor fram till första advent är som en långsam plåga tycker jag. Nu har vi haft en underbar varm och fin höst, ingen regn och rusk. Men när vi ställde om klockan till vintertid hände nåt. Det blev mörkt, tröttsamt och tråkigt. Och det enda man har att längta till är årets finast tid. Juletid. Älskar denna högtid mer än någon annan. Ja jag vet, jag är knäpp som tjatar alla redan. Men jag tycker det är fint och mysigt. Igår drog jag med mig min familj och släpade runt dom på varenda julavdelning jag kunde hitta ute på Hansa City (Rusta, Bauhaus och IKEA). Oj va skoj tyckte dom (NOT) men jag njöt. Idag fick dom avverka Kosta Outlet. Åh det är så fint alla lampor och dekorationer. Inga större fynd gjorda, men lite julstämning fick vi. Det var bara snön som fattades och den klarar jag mig utan ett par veckor till. Undrar om man kan börja spela julmusik snart, eller om grannarna börjar kasta ägg på vårt hus. Nä skojar bara, det skulle dom aldrig göra, för dom gillar julen lika mycket som jag. Ha det gott alla ni därute.


Inga kommentarer: