onsdag 17 februari 2010

Mamma jag har kladd i håret...

Säger åt Noah ikväll att han ska gå på toaletten innan vi ska borsta tänderna. Och han går inte på toan, det tar en stund, men han kommer inte ut. Så jag går dit för att se vad han gör. Lagom när jag öppnar dörren säger han:

- Mamma jag har kladd i håret.
- Vadå för nåt? säger jag.
- Pappas kladd.
Då ser jag hur "fint" det glänser i hans hår. Han har smetat in hela huvudet med Björns gele. Och det är inte lite gele.
- Gå in i badkaret för vi måste tvätta håret.
Då går han in och sätter i badkaret med kläderna på. Jag tror jag ska gå upp i atomer snart, ibland känns det som om man skulle bli tokig. Sagt och gjort, tvätta håret upp och torka det med hårblåsaren och sen rätt i sängen blev det. Utan saga ikväll. Stämmer det att man har fått för sina synder tror ni? Men jag älskar honom lika mycket i alla fall, mest av allt i världen. Fast vad får dom alla idéer ifrån?

Inga kommentarer: