onsdag 17 februari 2010

Varje morgon samma sak

Det hjälper inte hur tidigt jag/vi än stiger upp känns det som. Vi kommer aldrig iväg i tid. Vilken tur att man inte sen ska iväg till jobbet utan får åka hem igen och gosa med lillkillen. Idag när jag fått på Theo sina kläder så ska Noah på toaletten och då hinner givetvis Theo klä av sig hälften av sina kläder igen. Men men vi kom ut och så fick vi sopa fram bilen i denna underbara vinter. Snön faller igen. På dagis var dom redan ute idag så det bar av till pulkabacken med en gång. En hand som vinkar och så ropar han hejdå mamma, men så vänder han om och ropar vänta. Nej tänkte jag nu ska han trilskas. Men nej då, han skulle ge oss en puss och kram och så sprang han iväg igen. Det har blivit så viktigt att säga hejdå.

Hemma igen så fixade vi lite frukost Theo och jag. Leverpastejmackor och thé, han blir lagom kladdig av det men gott var det sa han när han satt där och smackade i barnstolen. Just nu är allt Mamamama eller babababa. Igår kom ett nytt ord aja. Gissa vad vi säger hemma just nu. Rätt: Aja baja eller babba. Nu sover han och jag undrar om jag skulle göra detsamma. Vila en stund på soffan och läsa morgontidningen kanske. Om inte kan jag ju ligga och titta på snön som faller utanför fönstret, tycker att det räcker med snö nu. Hör du det Kung Bore, det räcker nu.

Inga kommentarer: