tisdag 8 februari 2011

Feber feber feber

Undrar när alla vinterbaciller ska ta slut. Kan dom inte bara ta tjänstledigt och försvinna ett tag. Theo har varit deckad ett par dagar med hög feber. Men så i fredags kväll försvann den och vi tänkte att vi kör väl på med att fira hans födelsedag på lördagskvällen. Sagt och gjort vi kalasade, bilder kommer, somnade och fick en härlig natt. Återigen med feber stärkt med hosta, snor och rossel. Blev inte mycket sömn inte. Så även söndagsnatten blev det till att Vabba lite. Fasen, det känns så surt för nu missade dom ännu en natt på Lysmasken. Skit oxå. Men vad gör man. Måndagsnatten ska jag jobba för då är ju Mr B hemma. Nu ska lilltrollet fasen vara hemma tills han blir bra. Hoppas verkligen att Noah klarar sig från bacillerna.

Noah har ju varit på dagis nu även att Theo varit hemma. Skönt för alla parter tror jag. Han får tid för sig själv och Theo med förälder kan få vila ut hemma oxå. Man sover ju inte speciellt mycket. Så i måndags skulle Noah på återbesök på Barnmottagningen för sin förkylningsastma. Kul kul, då även minihuliganen fick följa med, då han inte var på dagis på grund av sin astma. Det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Men det gick förvånansvärt bra. Dom skötte sig bröderna Grus. Noah vägde nu 17 kg och var 104,5 cm lång. För tillfället är hans astma under kontroll och vi hoppas att han får fortsätta vara frisk. Men det är väl bara en tidsfråga innan han åker dit med alla baciller som härjar runt på dagis. Jag är glad så länge vi slipper maginfluensan. Fick förnyade recept på medicinerna och ett nytt återbesök innan sommaren planerades in. Även hans hand som han skadade för ett par veckor sen såg bra ut. Inget mer planerat återbesök på ortopeden behövdes tack och lov. Så nu hoppas jag att vi kan hålla oss lugna och friska ett tag till. Hoppas även att Theo kan få friskna till.

Inga kommentarer: