tisdag 1 februari 2011

Ny fas i livet

Idag är det dax för en ny fas i livet. Eller egentligen så blir det ju tillbaka till en gammal fas. Hur som. Min reducering av min nattjänst är slut och idag börjar jobba full tid igen. Så nu laddar jag för två jobbnätter, dagis, nattdagis och dagis igen. Tur att människan vänjer sig hyfsat fort vi förändringar. Just nu känns det jobbigt, men tänk va kul det ska bli och få en riktig lön : ) även om man inte är så välbetald i vården, så kommer jag bli rikare än vad jag varit innan. Men känslan av att ha fått vara hemma så länge med våra två små trollungar överväger ändå alla pengar i världen. Kunde varit hemma ett tag till, men föräldrardagarna sparar vi till senare. Och nu kändes det rätt, trollen har ju trots allt hunnit bli 2 och 4 år.

För övrigt har Björn hittat på nya projekt här hemma, vi får väl se vad som händer med dom. Allt nåt nytt på gång. Till helgen ska vi fira lilltrollet som fyller 2 nästa vecka, så nu blir det kalasdax igen. Ska bara jobba två nätter först, sen ska det städas, handlas, lagas mat, bakas tårtor och allt annat vardagligt som ska göras. Jaja livet är en utmaning. Bara att sätta fart. Ha en bra kväll, jag ska gå till jobbet.
Puss och kram skumbanan!

Inga kommentarer: