torsdag 22 mars 2012

Stängningsdag på dagis

Idag har jag och mina killar varit lediga, då dagis haft "stängt". Underbart skönt att få vara ledig en dag och bara vara. Hade ett litet möte på förmiddan och killarna fick vara en stund hos moster och kusinerna. Sen möttes vi upp i stan. Sa tack för hjälpen till dom och begav oss mot leksaksaffären. Kalaspresenter skulle inhandlas då Noah har två barnkalas till helgen. Efter det köpte vi med oss lite "matig fika" och drog till Kalmar Slott. Där roade vi oss i solskenet halva eftermiddan. Med picknick och så givetvis inspekterade vi kanonerna och borggården in i minsta detalj. Mitt i picknicken säger Theo: "underbar ide. Vilken underbar ide mamma". Det var ingen som direkt ville åka hem sen, men väl i bilen hann vi inte så långt innan dom somnade båda två. Detta är livsglädje på hög nivå. I alla fall för mig. Älskar er min trollungar, även att ni är "lite" trotsiga. Så nu är batterierna uppladdade och bara en arbetsdag kvar denna veckan. Hoppas att solen och värmen håller i sig.


 

 

 




 

Inga kommentarer: