lördag 17 mars 2012

Till mammas skog

Noah hade förra lördagen en kompis hemma. För att dom skulle få vara ifred tog jag med mig Theo och åkte till mina föräldrar. Där gick vi på upptäcktsfärd i den "stora skogen", där jag lekte när jag var liten. Genom buskar och snår, över stock och sten gick vi. Efter en liten stund kom vi fram till den plats som har många minnen i mitt hjärta, där jag och kompisar tillbringade åtskilliga timmar när vi var små. Och tro det eller ej, men kojan vi byggde för sisådär 25 år sen, fanns kvar. Lite medtagen kanske, men den stod kvar. Det är nog dax för lite renovering nu i vår, men vad gör det. Roligt att få leka med sina barn på samma plats som vi lekte på. Även stenröset där "Häxan Pomperipossa" bodde (vi låtsades att hon bodde där) fanns kvar, men det hade krympt lite. Där kom det en katt och hoppade upp. Skrämde både mig och Theo, så kom Pomperipossa tillbaka i minnet : ) Hur som helst här ska vi leka fler gånger framöver.

Inga kommentarer: