onsdag 5 september 2012

Jag är inte bitter...

... nä då. Jag är bara jävligt hatisk mot...


...som just nu förpestar vår tillvaro natt som dag.
Och att bråka med statliga företag är ju helt jävla meningslöst. Alla skyller på alla, ingen vill ta ansvar. Jag har alltid älskat vårat hus, vår omgivning. Men tack vare er har tanken slagit mig att bo någon annanstans. Fan ta er, kan ni inte bara ta era jävla tåg och fara åt pipan.

Jag skriver här för att få avreagera mig lite, det är alltid skönt.

Men just nu är vår tillvaro under all kritik. Det körs tunga makadamtåg dagtid (första kommer vid 06.15) för att restaurera spåren söderut. Dessa har en ljudnivå på 101 dB fullastade. Nattetid mellan 22.30-05.30 byter dom räls 20 meter från våra hus, med stora maskiner motorsågar och fan vet allt. Just för att spåren inte klarar av denna tunga trafik. Och så här ska dom hålla på varje natt i en veckas tid. Jag kan säga att vi är rätt möra nu. Ska försöka hitta lite energi att ta mig in här och skriva lite positivare snart. Men just nu fokuserar vi på att "överleva" denna kamp/strid mot staten. Att vi ska sköta våra jobb skiter dom fullständigt i. Våra barn vågar inte gå ut. Dom vaknar om nätter och gråter för nu kommer det "dumma tåget". Nu är det dax att vi får någon sorts kompensation för att ni jävlas med oss dagligen.

Just nu hatar jag er på trafikverkets avdelning "Järnväg"
Jag ska aldrig mer åka tåg (fast det vet jag ju att jag kommer göra någon gång i framtiden)!!!

Inga kommentarer: