måndag 4 april 2011

Tillbaka i sjukträsket


Herr Feber har kommit på besök. Theo är helt däckad, vi toppad natten med 40,8 grader. Han är som en liten trasdocka, hänger knappt ihop. Noah är på dagis för att det ska blir lite lugn och ro i detta hus. Han fick åka med moster Anna som ändå skulle lämna kusinen Alva, samarbete - det gillar vi. Här hemma försöker jag med alla medel få i lilltrollet allt jag kan lura i honom att dricka, men det är inte helt lätt. Han är även ordinerad febernedsättande var 4:e timme. Så vi har tagit oss ner till 38,9. Lustig känsla, för så här lugn har han aldrig varit tror jag. Han har i vanliga fall inte tid att sitta/ligga still några längre stunder, utan fullt ös hela tiden.

Hittills har vi roat oss med att läsa favoritboken typ 3 gången:
Och just nu ligger han nerbäddad i soffan, med gosar och tutte i munnen och kollar favoritfilmen "Byggare bob - Vinterspelen i Bobbisberg"
Snart somnar/däckar han förmodligen igen och då ska jag passa på att springa ut med hunden en snabbis och sen ska jag bädda ner mig i andra änden på soffan och vila lite, blev inte så mycket sömn inatt med den feberyrande heta lille killen som inte hittade någon ro.
Framåt eftermiddagen ska vi ge oss ut och hämta stortrollet och köpa mer febernedsättande. Så det blir till att vabba lite från jobbet detta nattpasset. Skulle ju jobbat måndag och tisdagnatt och det känns rätt avlägset just nu för så fort lär nog inte Herr Feber ge sig av.

Inga kommentarer: