måndag 16 januari 2012

Arbetsro

För ett tag sen var jag ju sjuk och hemma från jobbet. Att det kan hända så mycket på 4 arbetsdagar som tar en ytterligare ett par dagar att styra upp när man kommer tillbaka. Hur som, här pajade min dator första gången. Ringer it som fixar en ny tills jag kom i måndags morgon. Jobbar på under veckan. I fredags morgon när jag kommer och ska slå på datorn på morgonen....stendöd. Inte ett livstecken, den bara "morrade" lite åt mig när jag tryckte in powerknappen. Fan fan fan. Har inte tid, måste ha datorn. Den kan inte paja mitt i diffkorrigeringen. Har femtitolv samtal och besök varenda dag som jag måste in i ett schemaprogram för att kunna hjälpa dem, för att kunna ge ett svar. Jaja, plockar isär och tar med mig klienten. Åker upp och sätter mig på förvaltningen och jobbar vidare. Lämnar in till it och får sen en ny med mig att koppla in idag på morgonen. Gör så innan jag åker på utbildning på förmiddagen. Under tiden sitter min kompanjon och diffar vidare. Efter ett par timmar får jag ett sms. "Fan nu dog datorn". Ja vad ska man säga, orkar inte med detta. Fasen vad arbetet är sårbart när man är beroende av att apparaturen ska fungera. Hon hittade en annan dator att arbeta vidare med tack och lov.

Får med mig en bärbar dator och en annan skärm för att prova om det är den som kraschar ner hårddisken varje gång. Jaja säger jag, jag ska pröva. Gör det säger it så hörs vi sen. Åker tillbaka till kontoret. Kopplar om på skrivbordet, byter skärm och kontakter och nog fasen fungerar det. Så nu sitter jag med världens hippaste 15" skärm tills imorgon. Känns skitlustigt och inte det mest lättarbetade när man är van vid en 19" för att få upp hela schemabilden. Men sen ringde vår bästa it och säger att han kommer med en ny till mig imorgon. Hoppas nu verkligen att det fungerar, behöver lite arbetsro tack. Har inte tid med att datorerna ska bråka och krabba, det är så mycket annat som gör runt omkring ibland ändå. Det blir så väldigt många Post-it lappar när inte datorerna fungerar : ) Just nu har vi mängdrabatt på dessa.

Inga kommentarer: