söndag 21 oktober 2012

Ledig helg utan måsten

Helgen har passerat förbi. En helg utan några måsten.

I lördags förmiddag hade vi finaste Zigge här på besök en stund. Theo förklarade för mig att vi måste lära oss bebisspråket för Zigge kan ju inte prata som vi gör. Tro mig Theo jag har kunskap av det där bebisspråket, man måste bara tolka det olika från barn till barn. Det var en trött liten Zigge som vi lämnade tillbaka till hans mamma och pappa efter ett par timmar. Dagen fortsatte med lite plock i trädgården, förråd och garage. Kvällen bjöd på hemmagjorda hamburgare med klyftpotatis, massa goda grönsaker och såser. Och så avslutades den i soffan med filmen Johan Falk - De 107 patrioterna.

Idag sken solen och det blev en underbar höstdag, precis sådana här dagar skulle hela hösten bestå av. Tänk så mycket gladare man blir är när det regnar och ruskar i veckor. Hur som helst. Idag togs båten upp, skurades och städades för vinterförvaring. Plocket ute fortsatte. Och så tog vi en cykeltur till min mormor och hälsade på. Så det har varit en helt underbar helg, men ack vad trött jag är. Känns som att jag skulle kunna sova i evighet. Men så är hösten, tur att vi får sova en timma längre nästa helg när vi ställer om klockan till vintertid.

Nu laddar vi för ny arbetsvecka, redan veckan 43 det innebär att julen närmar sig, underbart. Vi var på Blomsterlandet i eftermiddag och där hade dom börjat plocka fram julen. Då säger Noah: Mamma, jag tror jag börjar bli lite hungrig på julen. Gullunge, jag kan bara hålla med (undrar vem han har ärvt det ifrån hihi??)


Inga kommentarer: