måndag 24 december 2012

Äntligen Julafton!

Då årets julförberedelse inte riktigt blev som jag hade tänkt, då det kom en olycka i vägen, är nu den stora dagen här. Jag är en julälskare ut i fingerspetsarna, brukar bli idiot förklarad då jag när sommarsemestern är slut säger att "åh va roligt nu är snart julen här", men jag bjuder på det. Hade så många planer och idéer om hur julen skulle nalkas. Massor av saker som vi skulle göra med barnen. Men inget av det blev som jag tänkt. Vet ni vad det bästa är? Jo, att det blir jul i alla fall. Oavsett vad jag hade tänkt. Och det är förbaskat skönt det. Granen är klädd, alla julklapparna inslagna, skinkan griljerad, hela familjen sover utom jag. Utanför fönstret vräker snön ner. Precis som det ska va. Nu väntar julfirande i flera dagar. Underbart.

Skickar en tanke till alla som borde fått vara med oss en dag som denna. Men som fått lämna oss alldeles för tidigt.

En tanke till alla som ska ut och köra i trafiken, kör försiktigt.

En tanke till alla barn, vars julafton blir förstörd för att deras föräldrar inte kan uppföra sig.

Listan kan göras lång. Framför allt vill jag säga, att ta hand om varandra och hoppas att ni får en underbar julhelg.