lördag 1 december 2012

Vet ni vad jag har gjort???

I fredags eftermiddag var det dax, äntligen. För vad? Jo, ett besök i frisörstolen. Flexade ut från jobbet och tillbringade 3 timmar i frisörens våld. Ja våld var kanske att ta i, men hon klippte dock av mig väldigt mycket hår. Och då menar jag faktiskt väldigt mycket. Slingor las i, "benan" flyttades, det tunnades ut och jag gick därifrån med en helt ny frisyr. Kan säga att så här kort hår har jag nog inte haft på 20 år. Lite längre framtill och kortare i nacken. Det finns inte en tillstymmelse till att jag skulle få ihop till en tofs i nacken. Och så åkte luggen av. Den är kort, går inte att "dra bakom örat". Troligtvis ett ilands problem, men en stor grej för mig. Det kanske är en bit av det nya jaget. Det är nu till en början, en otäck känsla att dra fingrarna genom håret. För helt plötsligt är håret slut, borta, avklippt, kaputt. Men jag är nöjd, riktigt nöjd. Fast det kommer att ta ett tag att förstå, för det känns annorlunda. Jag vet att många av er vill ha en bild nu här i inlägget. Men jag tänker faktiskt strunta i den, får se om ni känner igen mig om jag möter er på stan. (Det kommer nog en bild i sinom tid).


Inga kommentarer: