onsdag 27 oktober 2010

Chipstjuvar


Igår när jag skulle duscha lämnade jag två barn sittandes i köket. Dom lekte jättebra TILLSAMMANS med legot. In i duschen, snabba på. Ja ni vet, för att man ska komma ut lika fort som man gick in. När jag kommer ut, typ 8 minuter senare möts jag av magisk tystnad.....åh vad har dom gjort nu? Ut i köket fort som 17. Där vi köksbordet sitter det två vrålätande chipshuliganer. Då har dom alltså på nåt sätt lyckats öppna skåpet över kylen (det är högt) hur vet jag inte och vill nog inte veta heller. Fått ner en chipspåse, öppnat den, trycka i så mycket som möjligt innan mamma kommer.....Spontant kommer frågan:
- Vad gör ni???!!!
- Gluffs gluffs kommer det ut ur Noah´s mun som är full med chips så han får inte fram några ord.
- Ha ha, grymtar Theo innan han stoppar in en näve till.
- Nä nu får det vara nog, säger jag och tar chipspåsen.
Dom tuggar upp, får lite dricka att skölja ner med. Jag stoppar upp chipspåsen och sen pratar vi inte mer om det. Enda minnet som finns kvar är doften av grillchips!

Åh, vad ska det bli av dessa två uppfinningsrika barn?

Inga kommentarer: