fredag 15 oktober 2010

Väluppfostrad son

Idag på morgonen när jag hjälpte Theo att klä på sig, så kommer Noah in:
- Mamma, jag har gjort nåt? Det kanske är lite dumt, så bli inte arg.
Åh herregud tänker jag, många alternativ snurrar i mitt huvud.
- Oj då, vad har du nu hittat på? säger jag.
- Kom ska du få se.
Vi går ut i köket och där på köksbordet har han dukat fram frukosten. Där finns det bröd, yoggi, smör, skinka, leverpastej, ost, ja allt som finns på värsta frukostbuffén.
Jag är på väg att öppna munnen, men Noah hann före.
- Jag tänkte att vi skulle ha lite fredagsmys, men jag kunde inte göra ditt kaffe. Är du arg på mig?
- Nä det kan man inte vara när man får fredagsmys till frukost. Och det var bra att du inte gjorde mitt kaffe för den får ni ju inte röra.

Underbara älskade Noah, idag var det ett Emil-hyss som du inte behöver sitta i snickarboden för. Många idéer har du haft, men denna kan du gärna göra till en vana.

Puss & kram skumbanan!

1 kommentar:

Cissi sa...

Vad duktig han är :-) Kram