torsdag 18 november 2010

För ett år sen

Då var vårat kök vattenskadat efter att diskmaskinen kraschat, allt var upp och nervänt. Det slutade med snickare och målare här i en månads tid. Här kommer några återblickar








Efter ett par veckor i misär (vilket ilandsproblem) så började något nytt, fräckt och jättebra sakta men säkert växa fram.


Det gamla kaklet är borta och nytt väggips på plats

Flotthyllan över skåpen byggs igen

och spotlightsen i taket är på plats

Den nya bänkskivan på plats

Kyl och frys flyttades "ett skåp" åt höger, och de nya luckorna börjar komma på plats


Nya/gamla luckan

Björns pappa kom och satte kakel och så kom det dit lite handtag


Jag stod på mig för att få mörk fog och Mr B tvekade länge länge, inget bra ljus för denna bild men men det blev skitbra i slutändan.

Bänkskivan med diskhon kom på plats på juldagen och slutresultatet blev kanon. Hittade inga kort på denna datorn när allt var klart. Men ni som varit här vet hur bra det blev och tackar för erkännandet från min älskade man att det var tur jag var så envis med min vilja med bänkskiva, kakel och fog.

Inga kommentarer: