söndag 5 december 2010

2:a Advent

Idag har vi tänt andra ljuset, och nu börjar julen närma sig. Idag har vi varit på julmarknaden på Skälby och strosat runt. Sen blev det en tur in till city och lite ärenden uträttade. Björn köpte vinterkängor. Julklappar inhandlades. Har börjat skriva julkorten och för en gångs skull så är vi ute i tid.

Nu har ju projekt vardagsrum blivit klart, ska lägga ut bilder snart. Det blev ju inte riktigt som vi tänkt oss utan bättre. Ska dra den historien en annan dag. Då kom jag på att kan vi inte ta projekt toalett (kul det rimmade ju). Det blir den "rosa" som kommer råka ut för en home makeover. Det är inte så allvarligt som det låter. Kaklet i duschen kommer att få sitta kvar, men övriga väggar och tak ska målas : ) Tänkte att nu stryper Björn mig när jag kommer med detta förslag, men icke. Äntligen sa han, jag är så less på den färgen. Så nu ska vi bara hitta en färg som vi båda gillar.....eller jag gillar. Nä jag skojar bara. Men jag brukar stå på mig i färgvalen och när resultatet är färdigt så erkänner han ju att jag hade rätt. Det är kärlek det.

Nu ska Noah och jag mysa med lite varma mackor. Theo sover redan, han är lite sliten lillkillen. Ha en fortsatt underbar andra advent. Ta hand om er.

Puss och kram Skumbanan!

Inga kommentarer: