fredag 3 december 2010

Hej mitt vinterland

I morse var det verkligen att vakna till "Hej mitt vinterland". Fy f*n vad det har snöat inatt, det var ju nysnö långt upp på vaderna. Var ute och skottade sista gången igår vid typ 23 för jag var tvungen att hämta in ny ved. Satt sen och kolla tv lite, såg hur snön vräkte ner utanför fönstret. Vilken tur att Björn var hemma idag när barnen skulle iväg till dagis, för det var skotta, skotta, skotta som gällde innan vi kunde köra ut bilen. Men vi kom iväg om så lite senare än vanligt. Tog bilen istället för pulkorna av den enkla anledningen att plogat hade dom ju inte heller gjort. Och plumsa i all denna snö var inte vad jag kände för.

Jag gillar snö, det gör jag verkligen. Och hoppas att den får ligga kvar, vit och fin, inget blask. Men räcker det inte nu Kung Bore? Du kan väl åtminstone vila lite ett par dagar och strunta i att kasta ner snö på oss.

Inga kommentarer: