lördag 18 december 2010

Vatten, vatten bara vanligt vatten....

...fasen vad många gånger idag som jag har dragit i vattenkranen. Och varje gång blir jag lika blåst och tänker javisst ja. För er som inte förstår ett dugg så har det gått sönder en av huvudledningarna till vattnet i Kalmar. Och nu är det avstängt så typ halva Kalmar Kommun är utan vatten, i upp till ett dygn. Men så har man en snäll pappa som ringer 07.20 och säger att ni måste spola upp vatten för dom ska stänga av det. Så in i duschen för att duscha. Satte i pluggen i badkaret och fyllde upp det, för att kunna hälla i toan. Fram med hinkar och dunkar : ) Och här skulle jag ha druckit mitt morgonkaffe i lugn och ro. Fan va blåst jag blev. Men vi har diskat på gammalt hederligt vis, kokat vatten och så. Och varför blir man så sugen på att göra massa saker som man behöver vatten till, när man inte kan utföra dom. Jaja, vilket ilandsproblem man har. Vi får ju åtminstone tillbaka vårt vatten, tänk dom som aldrig har haft rinnande vatten.

Läste precis på Kommunens hemsida att nu var läckan lagad med det dröjer innan dom kan släppa på vattnet för fullt. Och det vattnet som kommer släppas på rekommenderar dom tills vidare att man ska koka i 5 minuter innan man använder det. Oj, va skoj.

Inga kommentarer: