torsdag 26 maj 2011

Lite jobb och sen...

...dagisfest idag igen. Började morgonen med att stimma runt i vanlig ordning. Då dom skulle stänga av vårt vatten mellan 08-18 för att spola rent alla ledningar i vårt lilla samhälle. Så jag var tvungen att tappa upp vatten i badkaret för toalettbesöken och så massa till allt annat man använder vatten till. Väcka två små trötta barn för att morgonbestyren skulle bli gjorda innan 08. Inga glada miner här inte. Sen iväg till dagis. Jag åkte vidare till jobbet, för att jobba ännu lite mer med våra nya scheman. Hade en timmes information först på morgonen med enhetschefer, facket och annan schemapersonal. Jobbade sen vidare men gav upp framåt middagstid. Handlade lite på Citygross på hemvägen. Hälsade på mormor en snabbrunda. Grejade lite innan jag hämtade hem trollen. Var hemma en kort stund, typ en timme, innan det var dax för dagisfest idag igen. Idag var det Theo´s avdelning Myran som hade sommarfest. Ska lägga in bilder och skriva lite närmare vad vi gjorde mer än fikade. Måste bara lägga över dom från kameran först. Hade en jättetrevlig kväll med gott sällskap. Barnen lekte som bara den och nya saker fick vi lära oss. Nu ska jag kolla lite på tv sen skulle jag behöva sova bort lite till av min förkylning. Imorgon natt är det dax för ännu två jobbnätter. Så jag skulle behöva vila lite extra tror jag. Sen hoppas vi få in en playdate med Melle och hans familj.

Inga kommentarer: