söndag 1 maj 2011

Varmt+Kallt=Astma


Efter en varm och fin påskhelg kom så väderomslaget jag väntat på. Men veckan gick och inget hände. Theo blev lite snorig, inte mer. Lite nysningar här och där förknippar jag så här års med pollen. Sen i fredags kväll var det dax, hostan kom smygande. Först till Theo och så till Noah. Det var hostan från hell. Noah hostade så mycket att han irriterat stämbanden, så nu är han jättehes. Inte mycket sömn för någon. Inte mycket hjälp av alla mediciner vi använder heller.

Nätterna är värst. Hostan, rosslet, väsandet men otäckast är kippandet efter andan. Idag, tidigt i morse när jag sitter inne hos Noah så säger han: Mamma, jag orkar inte mer. Det krossar ens mammahjärta, man är så förbaskat maktlös ibland. Han ser inte hur ledsen jag är, han kryper bara ännu närmare. Vill var så nära, älskade barn, skulle göra allt för att ta er sits. Resultatet av natten blev mera mediciner och lite gamla husmorsknep som varmt honungsvatten och svala sovrum. Idag har vi inte gjort så många knop, försökt att enligt hålla trollen så lugna som möjligt (hur lätt är det). Men som tur är så finns det tv och dvdfilmer vi kan slappa till. En och annan bok har det oxå blivit. Så nu sitter jag här. Med ett väsande, sovande barn på varje sida. Förberedd på att det inte blir så mycket sömn inatt heller. Skulle jobbat inatt men det blev till att vabba lite. Hoppas på en bättre morgondag.
Nu ska jag gå och stoppa om mina prinsar, mamma älskar er mest av allt.


3 kommentarer:

Linda sa...

Å vilket skrutt. Vad hjälplös man känner sig. Man vill bara byta plats med dem. Tänker på dig och dina små fisar. Hoppas de mår bättre snart. Många kramar till er

Therése sa...

Tack snälla. Ja tänk om man kunde ta "det onda" åt dom. Såg vädret att det skulle bli regn oxå och det gynnar oss inte direkt. Då blir det fuktigt med. Men men tänka positivt ska man. Det brukar ta runt 3 dagar innan det vänder. Så vi har ju passerat halvvägs :)

Cissi sa...

Kämpa på alla tre! Styrkekram från oss på Mon