söndag 8 maj 2011

Rasande tempo

Sista dagarna har gått i en rasande fart. Dom bara flyger förbi. I fredags hade jag besök av mina finaste, en härlig stund med sol, god mat och fika. Mycket skvaller blev det oxå, givetvis. Timmarna bara försvann. Saknar er redan, ta hand om er kära vänenr. I fredags natt hade jag semester, åh så skönt. Lite extra fredagsmys med trollen, Björnen jobbade och kom hem framåt natten.

Lördag morgon bjöd på färska frallor i vår brevlåda, detta är livskvalitet. Att inte ens behöva åka iväg och köpa dom. Vi smaskade i oss en härlig frukost innan vi gjorde oss i ordning för att gå på barndop. Skjorta och finbyxor på. Theo var överlycklig för att få gelé i håret. Sen begav vi oss mot Kalmar Domkyrka (med massor av mutor i handväskan för att kunna hålla trollen i lugnt skick, såsom tablettaskar, pixieböcker och småbilar). Det var trollens kusin Rasmus som skulle få vatten på huvudet. Han var så tyst och lugn, bara njöt av tillvaron, inte ett knyst sa han. Sen var det dopkaffe och presentöppning.

Efter dopet var det dax att åka på nästa kalas. Det var Anna och Tim som kalasade. Där bjöds det på buffé från Timmernabbens fiskrökeri. Åh, vilken mat, helt gudomligt god. Till efterrätt bjöds det på chokladpudding med grädde och topping. Sen var det två trötta barn vi hade när vi kom hem efter en hel dags busande. Det var bad, lite kvällis och sen gonatt. Själv åkte jag till jobbet och 10 timmars arbete hade jag framför mig. Det blev ett nattpass som hette duga. Men det blev morgon och jag fick åka hem till sängen. Tråkigt att sova bort detta underbara vårvädret som äntligen har hittat hit, men men. För hoppningsvis är det här för att stanna.

Så här har våran helg rusat iväg. På sjukfronten är det bättre, men långt ifrån bra. Hostan finns kvar och det känns som den har eskalerat lite senaste dygnet. Det gick ju från kallt till varmt nu och det är så lite som behövs. Men nu hoppas jag att det inte blir mer väderomslag utan vi kan friskna till och så håller vi detta vädret tills det blir vinter.

Inga kommentarer: