onsdag 9 juni 2010

Pricken har blivit Prickigare

Det ploppar upp prickar (vattkoppor) överallt. Och då menar jag verkligen överallt. På magen, ryggen, benen, armarna, huvudet, ansiktet och nu ikväll hittade jag i örat. Min lille Prick. Men han är vid gott mod, han leker och busar, ännu ingen feber, lite medtagen dock. Idag ringde vi till BHC och fick recept på flytande Tavegyl mot klådan. Och snäll som han är (efter att hans föräldrar tvångsmedicinerat honom) så gapade han stort när sprutan kom. Han är tapper den pojken. Dom första prickarna har börjat torka, men hua så många han har. Noah var prickig, men Theo slår honom med hästlängder. Skönt, dom har garanterat haft tillräckligt många för att inte få det igen. Kommer nog inte att bli dagis nästa vecka heller, så vi får försöka roa honom så gott det går. Men han blir så ledsen när vi lämnar Noah på dagis och han inte får stanna.

Jag har tagit massor med kort på honom, men det är nog inte värt att visa dom här. Tänk om han blir nåt stort en dag, då har han en hållhake på sin mamma. Jag som ska bli hans manager och allt :)
Så jag fixade en annan Pricken. Får nog köpa en bok om Pricken till honom som ett litet minne.

Inga kommentarer: