onsdag 30 mars 2011

I väntan på jobbet

Har varit och lämnat trollen på natthotellet. Och som alltid var det bara glada miner, dom struntar i mig totalt när dom kommer dit och skönt är väl det. Dom klädde av sig och sprang in och började leka, knappt att man får puss o kram hejdå. Sen var jag en runda och handlade på Citygross och nu sitter jag alltså här på jobbet och väntar på att klockan ska bli 21.15 så att man kan få börja. Har satt på kaffet, så att mina kollegor kommer bli nöjda när det är klart när dom kommer ; ) Sen satte jag mig här vid datorn en stund för att tiden skulle gå.

Idag har väl annars inte hänt så mycket. Vi har varit utan ström i 4 timmar. Tänk vad allt blir tyst och tråkigt när man inte har någon ström. Och gud vad jag var sugen på kaffe.


Det var lite komiskt för vi tänkte att vi cyklar och hämtar barnen på dagis idag. Sagt och gjort klädde på oss, tog ut cyklarna från altanen. Då säger Björn "Du öppnar garaget för jag måste pumpa cykeln" "ja visst säger jag" går in och trycker på knappen. Efter en halv minut kommen han in och jag säger men jag har ju öppnat. Mmm men det finns ju för fan ingen ström. Haha ja det är straffet för att man har elport i garaget. Men efter mycket om och men så kom vi iväg. Sen skulle vi handla lite i affären, ja då är ju den stängd för där fanns heller ingen ström. Så det fick bli en tur till Lindsdal och handla, samt hämta pizza där så att vi fick lite mat.


Jaja nu ska jag gå och dricka lite kaffe och vänta på att mina nattkompanjoner kommer.

Sov gott ni som får.

Inga kommentarer: