onsdag 2 mars 2011

Sjukstugan fortsätter

Orken börjar tryta. Den ena sjukdomen avlöser den andra. Vi började med förkylningar och feber som kom och gick. Tog en maginfluensa på lillprins och öroninflammation på storprins. Så kom maginfluensa rond två på Björnen, två dagar senare på storprinsen. Så rent hypotetiskt är det bara jag som har klarat mig. Förmodligen för att jag blivit smått beroende av handsprit. Handsprit på jobbet, handsprit hemma, handsprit överallt. Känns som om tvättmaskinen snart kommer brinna upp, så som den stackarn har fått jobba. Fasen va tvätt denna sjukdom drar med sig. Precis som om man inte hade mycket tvätt innan med två små busiga killar. Men nu har jag spritat (igen), bytt alla lakan som finns i detta hus, tvättat täcken och kuddar, torkat och moppat.
Kan inte dessa jävla baciller fatta budskapet då?
FÖRSVINN UT UR MITT HUS, JAG VILL INTE HA MER MED ER ATT GÖRA PÅ BRA LÄNGE!!!

Jag behöver verkligen våren nu. Vill ha sol, sol, sol. Härlig frisk luft, men inte för snabbt. Låt gärna mina barn få vara friska, inga snabba väderövergångar som retar upp deras astma. Jaja nu har jag lättat mitt hjärta, "spytt" lite galla. Och nu hoppas jag bara att det blir bättre, för mer sjuka vill vi inte bli. Ta hand om er därute, hoppas ni slipper bacillerna.
Puss och kram skumbanan!

Inga kommentarer: