onsdag 1 juni 2011

Åskan går...

Vaknade för en liten stund sen av ett igenkommande muller....åska. Och nu sitter jag här i sängen och kan inte sova. Hämtade nyss in hunden från köket till sovrummet. Trollen sover gott i sina sängar. Och var är mannen när man som mest behöver honom??? Jo på jobbet! Och där på västkusten åskar det säkert inte. Jag hatar detta väder. Kan inte riktigt släppa det. Hade nu mannen varit hemma så hade han ändå sagt till mig "Men kan du inte bara lägga dig ner, blunda och sova igen".... Men han hade ändå varit här. Jag vet att det behöver åska ur luften lite, det blir ju så mycket bättre efteråt. Fasen oxå, jag hade verkligen behövt sova. Har ju två jobbnätter som hägrar framför mig, onsdag och torsdag. Så lite sömn hade inte skadat. Nä nu ska jag koppla ner läget här för det kommer närmare och närmare det där mullrandet och blixtarna blir tätare.... Sov gott alla ni åskälskare. Jag sover i morgon, eller åtminstone lite senare.

Inga kommentarer: