tisdag 21 juni 2011

Envishet


Efter att jag lämnat barnen på dagis idag, gick jag hem och knöt på mig skorna för att göra min dagliga runda. Den går bättre och bättre för varje dag. Idag tänkte jag att jag tänjer lite till på gränsen och det blev nästan en nära döden upplevelse. Herregud, men jag tog mig runt, om än med nöd och näppe. Känslan av att känna pulsen vilja hoppa ur skinnet. Hur hela kroppen dunkar. Det har fått mig till ännu mer motivation. Det är en jävligt skön känsla att vilja ha mer. Ibland är det svårt att hitta tid när man är hemma själv med barnen. Men då drar man med sig tvillingvagn och två barn på en powerwalk istället. Det är ju bara drygt 40 extra kilon att släpa med runt (om det räcker) så det funkar det med. Så nu är det med ny kost, mycket träning -4 kg på lite drygt 2 veckor. Så nu kämpar vi på, banne mig att det ska gå. Det är en bra bit kvar, men med envishet kommer man långt.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad duktig du är och vad impad jag blir! Heja heja :). Kramar

Anonym sa...

Bra kämpat. Hänger gärna med nästa gång du ska ut på Stensö. Ha det gott, trevlig midsommar med rättikan. Kram Marie.