tisdag 7 juni 2011

Sommartider

Efter ännu en het dag med gassande sol hämtade jag mina troll och vi begav oss mot Kalmar. Målet var leksaksaffären. Ny pool skulle inhandlas. Jag kan säga att dom var eld och lågor, minst sagt. Väl där blev det lite mer än en pool. Det var vattenpistoler, tennisspel och nåt annat kasta-boll spel. Så nu är de nya sommaraktiviteterna inhandlade. Vi hann knappt hem innan plast och nät slets av sakerna. Lyckades övertala dom om att vi väntar med poolen tills imorgon så får pappa fixa den. Men vi lyckades blöta ner oss rätt så bra utan den. Vattenkrig var ordet. Hittade finfina "pistoler" som även Theo lyckades ladda själv (så man inte behöver springa och fylla på femtitolv gånger). Man sänkte ner dom i en hink med vatten och drog upp, så var det klart att skjuta. Jag kan säga att jag var nog blötast. Det var helt plötsligt alla mot mamma. Till och med hunden hjälpte dom genom att alltid springa framför mina fötter så att jag inte hann undan. Men roligt hade vi och det är huvudsaken. Sen hade vi lite mys med vattenmelon och blixtenglass. Det är inte ofta han klagar Noah, men idag hade han nog gärna velat ha något annat än isglass. Och jag kan förstå honom, det finns inte många glassar som han kan/får äta.

Ska snart försöka få ner dom från studsmattan så att vi kan duscha och äta kvällsmat. Sen är det dax för läggning och jag ska gå till jobbet. Hoppas att det är lite svalare i morgon så att jag kan sova gott, det är inte det lättaste i värmen.

Inga kommentarer: