tisdag 1 januari 2013

Hur tänkte jag nu?

Måste berätta en ganska rolig diskussion som jag hade med Theo. Då vi varit hemma ett par veckor tillsammans eftersom han bröt sin arm, så frågade vi honom med jämna mellanrum vad han önskade sig i julklapp?

- I den lilla paketen önskade han strumpor.
- I den lite större paketen önksade han sig en randig tröja.
- I den långa paketen en Blixten McQueen FlexiTrack bana.
- I mellanpaketen så skulle han vilja ha en IPad.

Dessa fyra svar har vi fått varje gång vi har frågat honom. Vid ett av tillfällena så försöker jag förklara att en IPad kostar jättemycket pengar och det kanske man inte får. Då tittar han på mig med allvarlig blick och säger: "Mamma, Tomten handlar inte med pengar". Och ja, vad ska man säga..... jag kan säga att vi avslutade den diskussionen där.

Inga kommentarer: