tisdag 4 januari 2011

Julaftons morgon

Det är en härlig känsla att få överraska sina barn. Att se och höra dom utbrista: -Mamma, mamma tomten har varit här. Det är julklappar under granen. Och genast så vaknade nästa unge. Titta, titta. Ket, ket. Sen kom han och drog mig i armen mom mamma.
Igår kväll innan Noah somnade så frågade han mig om Tomten kommer i morgon. Ja, sa jag, det gör han om man har varit snäll. Då svarar han: Idag har jag försökt, jag har verkligen försökt vara snäll och jag har inte sagt ett fult ord på hela dan..... Kan man annat än att smälta då, han är så klok denna underbara unge.




Och självklart, som alla andra år ska det öppnas ett par paket på julaftons morgon. Ögon som tindrar av förväntan. Fötter som inte kan stå stilla på golvet. Nu nu nu.... undrar vem den stora paketen är till???



Denna bild säger mer än tusen ord. Gödseltunnan stod högst på Noah´s önskelista. Vilken tur att Tomten hade vägarna förbi Stig Svenssons.
Theo tog det lite mer varsamt, han har inte fått in rätta riv och slit än
(men det ändrades framåt kvällen)


Efter paketöppningen hemma skottade vi ut bilen i snöstormen som fortfarande var kvar. Och tog oss med lite möda och besvär in till Kalmar för att äta grötfrukost med barnens Farmor, Krister, Sandra, Linda och Mats. Tyvärr så glömde jag kameran i all stress, men det kommer kort så småningom. Även här hade Tomten varit och lämnat paket. Bland annat en ny cykel till Noah och en snowracer till Theo samt en massa andra fina saker. Tusen tack för finfina julklappar. Snön fortsatte vräka ner så efter ett par timmar begav vi oss mot Rockneby igen.

Inga kommentarer: