fredag 14 januari 2011

Lek på förmiddan - akuten på eftermiddan

Har precis glömt att berätta vad som hände oss en dag förra veckan, trettondagsafton var det. På förmiddagen kom Melle, Ludde och deras mamma Linda och barnen lekte hej vilt. Hur kul som helst. Vi fikade och pratade, en toppenförmiddag helt enkelt.

Theo somnade som en stock. Noah fortsatte leka på sitt rum sen kom han ut med "handen i handen" och så säger han: Mamma, jag har ont i armen. Oj då sa jag kom får vi se. Så håller han upp handen och där ser jag en fin liten "pipa" som står ut, man såg hur handen svullnade upp. Nämen vi får nog ringa till doktorn sa jag. Så tillbringade vi eftermiddagen/kvällen på akuten och röntgen. Efter många kort på röntgen och så tillbaka till akuten med en jätteuttråkad Noah som hade riktigt ont. Han hade så ont lille killen. Men han fick medicin och var så duktig när dom drog och slet, böjde och bände på hans hand/arm. Och hela tiden så sa han, Mamma jag älskar dig. Han var min hjälte, så tapper bland alla sköterskor och läkare. Så kom då jourläkaren, faktiskt en ortoped. Det visade sig att Noah hade fallit så illa på handen att han fått en blödning och en senförskjutning ovanpå blödningen. Därför såg det ut som en benpipa stack ut. Tack och lov var inget brutet, men det var en medtagen kille som äntligen fick åka hem. Om det inte är borta om 4-6 veckor eller om smärtan blir värre så ska vi ringa, eller blir det ett återbesök på ortopeden om 6 veckor. Så var han ju lite hungrig när vi åkte hem så det blev ett besök på McDonalds och så var vi inne på Maxi och köpte en legolastbil som han önskat sig länge för att han var så duktig. Vi åkte vid 14.30 och var hemma igen 20.15. Då var det bara in i duschen och sen iväg till jobbet.

Björn och Theo kom hem strax efter oss då dom varit på studiebesök på ett helt annat ställe men det tar vi en annan gång.

Inga kommentarer: