måndag 10 januari 2011

Lediga tillsammans : )

Det tillhör inte vanligheterna att hela familjen är ledig samtidigt hos oss. Då både Björn och jag har oregelbundna arbetstider. Men nu la herrn in om semester i mellandagarna, så han kom hem den 22 december och är ledig tills den 9 januari. Jag däremot jobbar mina nätter förutom nyårsafton då jag tagit föräldrapenning.

Underbart att bara få ta dagen som den kommer, inga måsten....eller kanske inte riktigt så enkelt. Då drar vi igång nästa projekt. "Rosa toan" behövde en lite make over. Det skulle bara målas lite tänkte vi och våra tankar stannar ju aldrig där, ni som känner oss vet vad jag menar. Nä då, det blev målat, ny toalettstol, nya krokar och handdukshängare. Nu är vi i valet och kvalet om vi ska nöja oss med ett nytt badrumsskåp med spegel eller om vi ska byta ut alltihopa. Alltså även handfat och underskåp. Tål att funderas på, badrumsinredning är fruktansvärt dyrt tycker jag. Vi hade tänkt oss ett vanligt enkelt spegelskåp för sisådär 1000-1500 men vad händer. Jo vi hittar ett som vi stenhårt fastnar för och det kostade inte 1500 utan typ 5000. Ho ho ho. Förvånad någon??? Nä jag trodde inte det heller. Vi funderar vidare, men har svårt att släppa just det skåpet. Toan är i alla fall färdigmålad, pappa hjälpte oss ta bort den gamla toan, plugga igen och sen installera den nya. Bilder kommer längre fram, kan visa hur den gamla färgen såg ut, den spyfärdiga rosa....

Inga kommentarer: