fredag 21 januari 2011

Lysmasken here we come

Då var premiären på nattdagiset gjord. En kväll fylld med förväntan av oss alla. Vi hade packat vår övernattningsväska och begav oss mot Lysmasken barnen och jag. Det var bara vi där igår och så nattfröken då så klart. Ganska skönt tycker jag, då detta troligtvis kommer innehålla många nya intryck och känslor. När vi kommit innanför dörren försvann två små troll direkt in till leksakerna och så var det fullt röj.... Sen fick Noah och Theo välja vilka sängar dom ville sova i, och så bäddade fröken dom och så en till mig som oxå fick prova på nattdagis. Leken fortsatte, kvällsfika intogs, lite mer lek, sen var det dax att borsta tänder och ta på pyjamas. Noah valde saga och så gosade vi ner oss under täcket. Noah somnade direkt, Theo tyckte nog att detta till en början var lite konstigt, men när han insåg att vi skulle sova så somnade han oxå.
Noah vaknade en gång och frågade var vi var, sen somnade han om igen. Theo vaknade vid 04.30 och ville ha välling och så somnade han oxå om. Vid sjutiden väckte jag mina små troll, vi klädde på oss, borstade tänder, bäddade deras sängar och plockade ihop våra saker.
Sen mötte vi upp pappa Björn som lämnat in vår ena bil på Liljas och så åkte vi för att äta frukost på Kalmar Hamncafé. Mums så gott det var, kvalitetstid. Efter frukosten var det time för återbesök för Theo hos doktorn på Barnmottagningen.

Inga kommentarer: