fredag 28 januari 2011

Mina hjältar

Det blev en laddad natt på jobbet för min del, många tankar och funderingar hur mina små prinsar hade det på nattdagiset. Men telefonen var tyst hela natten så framåt morgonen släppte spänningen en aning. Vid 07.15 idag fick jag äntligen åka och hämta dom, för att visserligen skjutsa dom till nästa dagis, men lite pussar och kramar hann det bli.
Det hade gått kanonbra, först hade dom lekt lite. Sen var det lite kvällsfika innan det var dags att sova. Båda två hade somnat som stockar (åh såååå skönt). Theo hade vaknat till vid 04.30 och ville ha välling och sen somnat om. Sen fick dom väckas vid 06.50 för att bli färdiga tills jag kom.
Idag är jag så stolt över mina älskade prinsar, ni är så duktiga. Och jag visste innerst inne att ni skulle klara detta galant. Ni är mina hjältar, idag och för alltid. Jag älskar er, ni är bäst.
Även dagen på deras vanliga dagis hade gått toppenbra. Så skönt, med tanke på att det blir mycket dagistid i tre dygn nu när jag börjar jobba hela min nattjänst. Men å andra sidan så kommer dom bara vara på dagis tre dagar i veckan så jag hoppas att vi kompenserar detta och får vår kvalitetstid, då vi har så mycket ledig tid tillsammans som inte andra har. Trots intensiva dagar. Ikväll har vi haft fredagsmys med chips och popcorn, hemmagjord pizza och så läsk. Det var två trötta killar som somnade gott ikväll. Puss på er.



2 kommentarer:

Linda sa...

Vilka gulliga små fisar ni har. Skönt att det gick så bra. Jag tänkte på er så mycket den kvällen. Många kramar :o)

Cissi sa...

Vad skönt att det gått bra :-)
Här har vi vårt läskiga framför oss. Håll tummarna...
Kram