tisdag 18 januari 2011

Traditionell nyårsdag

I vår familj så har vi en massa konstig traditioner. Varje nyårsdag klockan 12 så grillar vi korv. Inga ursäkter finns för frånvaro mer än arbete. Med åren har folk kommit och gått. Det är ju kul att detta har blivit så stort och att vi har många vänner som har hängt på detta. Så som alla år, typ 29 stycken tror jag att det är, packade vi korgen och gav oss iväg. Även i år så kunde man åka skridskor och självklart hade vi packat med dom. Framåt eftermiddagen gav vi upp. Gick hem och duschade av oss röklukten, slappade i soffan till Ivanhoe. Sen sov jag en stund för att senare på kvällen åka och jobba. Titta och njut av våra tokiga traditioner:

En av tokstollarna... BusRobban hittade ett par skidglasögon och slapp få röken i ögonen. Utsedd till årets snyggaste man redan på nyårsdagen. Du är go du!
Theo blev lite sur när han inte fick vara med ute på isen så han tänkte att jag provar väl att surfa på pulkan då, lite spänning kan jag väl få ha
Han kliver in i MÅÅÅÅL!
Här är min hjälte. Så envis. Och visst fanns det kvar i ryggmärgen sen förra året. Ett par vurpor, sen gick det galant. Även med boll och klubba.
Och så lite bus på hemvägen

Inga kommentarer: