fredag 28 januari 2011

Premiär

Ikväll var det alltså premiär för småtrollen att inta nattdagiset. Väskan packades, pyjamasar, gosedjur, snuttefiltar. Ja jag tror att allt var med. Väl på plats så hoppade Noah ur ytterkläderna och sprang in och började leka. Theo däremot började peka på min jacka, mama acka.... Där började mitt mammahjärta gråta. Sen blev han så ledsen när han förstod att idag skulle inte mamma stanna kvar och sova hon oxå utan gå till jobbet. Vi pratade lite och han tog fram sin gose och allt gick bra tills jag sa, vi ses imorn. Då kom krokodiltårarna. Oj oj oj, nej nej nej. Men så sa jag godnatt fick puss och kram och att mamma kommer när du har sovit så blev tårarna lite mindre. Nu sitter jag här på jobbet och har ägnat en och annan tanke, eller massor med tankar rättare sagt åt mina små prinsar. Men samtidigt så har jag ro och därmed tror jag att dom sussar sött och om ett par timmar får jag pussa på dom igen, innan vi skiljs åt på nästa dagis, då jag måste hem och sova ett par timmar. Men sen ska vi myyyysssssa hela helgen. Mamma älskar er till månen och tillbaka, alltid.

Inga kommentarer: